Monday 16 July 2012

Panduan Pemilihan Produk



Puzzle kami sesuai untuk kanak-kanak bermula dari umur 2 hingga 5 tahun. Anda juga boleh memperkenalkan puzzle bila mereka berumur 18 bulan jika mereka menunjukkan minat dan pastikan mereka bermain dengan tunjuk ajar serta dibawah pengawasan anda. Puzzle kami memang dibuat sesuai untuk tangan si kecil seperti peg puzzle. Kanak-kanak pra sekolah pula sesuai dengan ‘raised puzzle (puzzle timbul) 

Puzzle Untuk Kanak-kanak Kecil (18 bulan hingga 3 tahun)



Puzzle khusus untuk kanak-kanak kecil ini direka khusus untuk membantu mereka dalam perkembangan kordinasi tangan dan mata, mengenali bentuk dan membentuk pemikiran secara logic. Mereka juga akan belajar mengenal binatang, warna, objek serta aktiviti harian melalui puzzle yang pelbagai jenis dan tema.
 1. Untuk permulaan, pilih puzzle yang mempunyai kepingan puzzle yang sedikit seperti ‘Small Puzzle’ yang mempunyai 5 keping peg puzzle.
2. Bila mereka telah Berjaya melengkapkan ‘small puzzle’, anda boleh memperkenalkan kepada mereka puzzle yang mempunyai antara 8 hingga 10 keping peg puzzle seperti puzzle ‘Hexagonal, Triangular’ dan ‘Medium’.
3. Bila mereka telah mahir bermain dengan peg puzzle, anda boleh memperkenalkan mereka dengan ‘Medium Puzzle’ yang mempunyai kepingan puzzle yang timbul.
4. Anda juga boleh cuba memperkenalkan ‘Jigsaw Puzzle’ yang ringkas seperti ‘Chicken, Cow, Duck, Horse – mempunyai 5 keping puzzle, manakala Tortoise, Whale, Dolphin, Owl – mempunyai antara 10 – 12 keping puzzle). Puzzle-puzzle ini membantu mereka dalam membentuk pemikiran secara logik. 

Puzzles for preschoolers (age between 3 and 5 years)


Puzzles for preschoolers are more complex and are designed to:- 

1. Develop dexterity and hand-eye coordination like our magnetic puzzles. Children use a magnet fishing pole to “fish out” the puzzle pieces and then place them back with their hands.
2. Use as an education tool where children learn alphabets and numbers as well as tell time in a fun and interesting way. See some of our medium puzzles, clock puzzles, picture under pieces puzzles and multiple layer puzzles.

No comments:

Post a Comment